:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
Maria Magdalena

Vraag maar raak

Laden...

Bedankt, je vraag is verzonden.

Helaas, er is iets mis gegaan met het verzenden van je vraag. Probeer het aub nog eens.

High-res beeldmateriaal aanvragen

Meer informatie

Specificaties

Titel Maria Magdalena
Materiaal en techniek Olieverf op paneel
Objectsoort
Schilderij > Schildering > Tweedimensionaal object > Kunstvoorwerp
Locatie Dit object is in het depot
Afmetingen Hoogte 101,6 cm
Breedte 69 cm
Makers Schilder: Barthélémy d' Eyck
Vroegere toeschrijving: Meester van de Annunciatie van Aix
Opdrachtgever: Pierre Corpici
Inventarisnummer 2463 verso (OK)
Credits Verworven met de verzameling van D.G. van Beuningen, 1958
Collectie Oude Kunst
Verwervingsdatum 1958
Vervaardigingsdatum in 1442 - 1445
Verzamelaar D.G. van Beuningen
Herkomst opdracht : Corpici, Pierre VAN: Eyck, Barthélemy d' IN/OP: 1445 TE: Aix-en-Provence VOOR: OPM: schenking : Saint-Sauveur, kathedraal VAN: Corpici, Pierre IN/OP: 1445-1791 TE: Aix-en-Provence VOOR: OPM: : Cook, Sir Herbert VAN: IN/OP: 1791, na TE: Richmond, Surrey VOOR: OPM: : Kunsthandel D. Katz VAN: IN/OP: 1939 TE: Dieren VOOR: OPM: aankoop: Beuningen, D.G. van VAN: Kunsthandel D. Katz IN/OP: 1939 TE: Dieren VOOR: ¿ 140.000,- OPM:
Literatuur Museum Boymans-van Beuinngen Rotterdam. Catalogus schilderijen tot 1800, Rotterdam 1962, p. 87; Agenda Museum Boijmans van Beuningen 1984 (Portretten), afb. 4; J. Chapuis & M. Faries, Duitse en Franse schilderijen, vijftiende en zestiende eeuw, Rotterdam 1995, pp. 92-111, cat. 10 (tekst J. Chapuis); A. Châtelet, 'L'Annonciation d'Aix,' in R. van Schoute, H. Verougstraete & A. Dubois (eds.), Le dessin sous-jacent et technologie de la peinture. Perspectives, Louvain-la-Neuve 1997, pp. 89-98; J.R.J. van Asperen de Boer, 'On the underdrawing and painting technique of the Master of Aix,' in R. van Schoute, H. Verougstraete & A. Dubois (eds.), Le dessin sous-jacent et technologie de la peinture. Perspectives, Louvain-la-Neuve 1997, pp. 99-102; T.-H. Borchert et al., exh. cat. The age of Van Eyck. The mediterranean world and Early Netherlandish Painting, 1430-1530, Brugge (Groeningemuseum) 2002, p. 248, cat. 65; A. Beyer, 'Princes, patrons and ecclecticism. Naples and the North,' in T.-H. Borchert et al., exh. cat. The age of Van Eyck. The mediterranean world and Early Netherlandish Painting, 1430-1530, Brugge (Groeningemuseum) 2002, pp. 119-127, passim; N. Goetghebeur & D. Verloo, 'Meester van de Boodschap van Aix (Barthélemy d'Eyck?), De profeet Jeremia, rechterluik van de Triptiek van de Boodschap van Aix, Provence, omstreeks 1442-1445,' Bulletin van het Koninklijk Instituut voor het Kunstpatrimonium 29 (2001/2002), pp. 241-251; D. Thiébaut, 'Barthélemy d'Eyck,' in idem, P. Lorentz & F.-R. Martin, exh. cat. Primitifs français. Découvertes et redécouvertes, Paris (Louvre) 2004, pp. 123-141.
Materiaal
Object
Geografische herkomst Frankrijk > West-Europa > Europa

Alles over de maker

Barthélémy d' Eyck

werkzaam / active Aix-en-Provence 1444 - 1472

Barthélemy d'Eyck werkte van 1447 tot 1470 voor René van Anjou, graaf van Provence en koning van Napels. Hij was zijn kamerheer vanaf 1449 en vergezelde hem...

Bekijk het volledige profiel