:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
De graflegging van Christus

Vraag maar raak

Laden...

Bedankt, je vraag is verzonden.

Helaas, er is iets mis gegaan met het verzenden van je vraag. Probeer het aub nog eens.

High-res beeldmateriaal aanvragen

Meer informatie

Specificaties

Titel De graflegging van Christus
Materiaal en techniek Tempera op paneel
Objectsoort
Schilderij > Schildering > Tweedimensionaal object > Kunstvoorwerp
Locatie Dit object is in het depot
Afmetingen Hoogte 36,5 cm
Breedte 48,4 cm
Makers Schilder: Meester van de Argonauten
Vroegere toeschrijving: Benozzo Gozzoli
Vroegere toeschrijving: Meester van San Miniato
Inventarisnummer 2550 (OK)
Credits Verworven met de verzameling van D.G. van Beuningen, 1958
Collectie Oude Kunst
Verwervingsdatum 1958
Vervaardigingsdatum in 1445-1450
Verzamelaar D.G. van Beuningen
Literatuur P. Davidson, Vocal forest: a study of the context of three Low Countries: printers' devices of the seventeenth century, Leiden 1996, p.18 ill. zw-w. V.M. Schmidt, ‘Vroege Italiaanse schilderijen in Museum Boymans-van Beuningen. Recensie,’ Incontri 10, 2 (1995), pp. 87-91, op p. 88; E. Kleeman, S. Willner, Italiaanse Schilderijen 1300-1500: eigen collectie / Italian Paintings 1300-1500: own collection, Rotterdam (Museum Boijmans-van Beuningen) 1993, pp. 69-70, afb (zw/w). F. Zeri (red.), Il ‘Maestro di San Miniato’. Lo stato degli Studi, i problemi, le risposte delle filologia, Pisa 1988, p. 122. E. Fahy, ‘The Argonaut Master’, Gazette des Beaux-Arts 114 (1989) nr. 6 (december), p. 299, noot 52. A. Padoa Rizzo, ‘Proposte per l’attività giovanile di Iacopo del Sellaio’ in Scritti di storia dell’arte in onore di Ugo Procacci, Milano 1977, pp. 278-280. F. Bruyel-van der Palm in H.W. van Os (red.), M. Prakken (red.), The Florentine paintings in Holland, Maarssen 1974, pp. 56-57, nr. 27. J. Bruyn, 'Notes on Titians Pietà' in Album Amicorum J.G. van Gelder, Den Haag 1973, pp. 71-72, afb. 7. Catalogus Old Paintings 1400-1900, Rotterdam (Museum Boijmans van Beuningen), 1972, p. 127 (nr. 2550). H.A. van den Berg-Noë, 'De Graflegging van Christus; Benozzo Gozzoli', Openbaar Kunstbezit 13 (1969), nr. 11, afb. B. Berenson, Italian Pictures of the Renaissance. A list of the principal artists and their works with an index of places: Florentine School, deel 1, London 1963, p. 147. W. Stechow, 'Joseph of Arimathea or Nicodemus?' Studien zur Toskanischen Kunst: Festschrift für Ludwig Heidenreich, München 1963, p. 292. Catalogus Schilderijen voor 1800, Rotterdam (Museum Boijmans-van Beuningen) 1962, p. 58, nr. 2550. G.J. Hoogewerff, 'Rapporti fra artisti fiamminghi e l'Italia: Giovanni van Eyck e Ruggiero van der Weyden', Rinascimento 11 (1960), p. 138, afb. 8. B. Berenson, Italian Pictures of the Renaissance. A list of the principal artists and their works with an index of places: Florentine School, London 1957, p. 147. Tentoonstellingscatalogus Kunstschatten uit Nederlandse verzamelingen, Rotterdam (Museum Boijmans) 1955, nr. 27. A. Chamson, D. Hannema, Chefs d’oeuvre de la collection D.G. van Beuningen, Paris 1952, nr. 12. B. Berenson, 'Miniatures probably by the Master of the San Miniato altarpiece' in Essays in honour of George Swarzenski, Berlin / Chicago 1951, p. 99. D. Hannema, Meesterwerken uit de verzameling D.G. van Beuningen, Rotterdam (Museum Boijmans) 1949, nr. 88. Catalogus Meesterwerken uit vier eeuwen, 1400-1800, Rotterdam (Museum Boijmans) 1938, 2 delen, nr. 36, fig. 7. R. van Marle, 'La pittura all' esposizione d'arte antica italiana di Amsterdam' Bolletino d'Arte 28 (1935), p. 308. A. B. de Vries, 'Die Ausstellung altitalienischer Kunst in Amsterdam' Pantheon 14 (1934), p. 312. A. van Schendel, 'De tentoonstelling van Italiaanse Kunst in het Stedelijk Museum', Maandblad voor Beeldende Kunsten 11 (1934), afb. 7. F. Schmidt-Degener, R. van Marle, e.a., Italiaansche kunst in Nederlandsch bezit, tent. cat. Amsterdam (Stedelijk Museum) 1934, nr. 166, ill. Tent. cat. An exhibition of the Von Auspitz collection of Old Masters, London (Agnew & Sons) 1932, nr. 8. B. Berenson, Italian Pictures of the Renaissance. A list of the principal artists and their works with an index of places, Oxford 1932, p. 349. R. van Marle, The Development of the Italian Schools of Painting, deel XI, The Hague 1929, p. 639.
Materiaal
Object
Geografische herkomst Italië > Zuid-Europa > Europa

Alles over de maker

Meester van de Argonauten

werkzaam Florence circa 1465 - 1500

Bekijk het volledige profiel