Net als Monet heeft de ruim twintig jaar oudere Daubigny in de vroege jaren 70 van de 19de eeuw een paar keer een veld met klaprozen geschilderd. Ook hij moet gefascineerd zijn geweest door het effect van het heldere rood van de bloemen in het landschap. Tijdgenoten hadden moeite met de bontheid van het schilderij waar dit een studie voor was. Zij zagen liever iets grijs.
Specificaties
Titel | Het papaverveld bij Vaux |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op paneel |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Breedte 66,5 cm Hoogte 38 cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Charles-François Daubigny
|
Inventarisnummer | 2592 (MK) |
Credits | Verworven met de verzameling van D.G. van Beuningen, 1958 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1958 |
Vervaardigingsdatum | in 1872 |
Verzamelaar | D.G. van Beuningen |
Interne tentoonstellingen |
De Collectie Verrijkt (2011) |
Externe tentoonstellingen |
Into the outside! The Weimar School of Painters, Barbizon and the departure to impressionism (2010) À la campagne: het Franse licht van Maris tot Monet (2022) |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Frankrijk > West-Europa > Europa |
Zie je iets wat niet klopt of heb je aanvullende informatie over dit werk? Stuur ons een berichtje
Alles over de maker
Charles-François Daubigny
Parijs 1817 - Parijs 1878
De eerste leermeester van Charles François Daubigny was zijn eigen vader, die ook kunstschilder was. Na een reis door Italië in 1836 werkte Daubigny enige...
Bekijk het volledige profiel