Net als zijn vriend Corot was Daubigny een van de oudere landschapsschilders die zeer door zijn jongere collega’s werd gewaardeerd. Hij was dan ook bij uitstek een kampioen van het buiten werken en als zodanig de verbindende schakel tussen de pioniers van dat idee in Barbizon en de latere impressionisten. Dat een schilderijtje als dit ook door Monet zou zijn bewonderd, ligt nogal voor de hand.
Specificaties
Titel | Zeegezicht te Villerville |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op paneel |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Hoogte 19 cm Breedte 38 cm |
---|---|
Makers |
Schilder:
Charles-François Daubigny
|
Inventarisnummer | 2594 (MK) |
Credits | Verworven met de verzameling van D.G. van Beuningen, 1958 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1958 |
Vervaardigingsdatum | in circa 1858 |
Verzamelaar | D.G. van Beuningen |
Interne tentoonstellingen |
De Collectie Verrijkt (2011) |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Frankrijk > West-Europa > Europa |
Alles over de maker
Charles-François Daubigny
Parijs 1817 - Parijs 1878
De eerste leermeester van Charles François Daubigny was zijn eigen vader, die ook kunstschilder was. Na een reis door Italië in 1836 werkte Daubigny enige...
Bekijk het volledige profiel