De kunstenares Anna gebruikte vaak ambachtelijke textieltechnieken in haar werk. De spanning en emotionele verwarring van iemand (de maakster zelf?) wiens positie vast lijkt te liggen, blijkt uit de chaotische borduursteken en het zenuwachtige getrek aan het tafelkleed op de haar toegewezen plaats. Het 'borduren' wordt hier aangewend als een middel en niet als een artistieke techniek.
Specificaties
Titel | Mijn plaats aan tafel 2 |
---|---|
Materiaal en techniek | Hout, linnen en garen |
Objectsoort |
Installatie
> Driedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Hoogte 76 cm Lengte 126,5 cm Breedte 75 cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Anna
|
Inventarisnummer | BEK 1609 a-b (MK) |
Credits | Aankoop 1985 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1985 |
Vervaardigingsdatum | in 1972 - 1973 |
Interne tentoonstellingen |
Big enough for both of us - seventies en nineties uit de collectie (1998) Hand Made - Lang leve het ambacht (2013) |
Externe tentoonstellingen |
Museum Boijmans Van Beuningen @ Rijksmuseum (2023) |
Materiaal | |
Object | |
Geografische herkomst | Nederland > West-Europa > Europa |
Alles over de maker
Anna
Rotterdam 1935 - Rotterdam 1980
Anna Verweij-Verschuure, die zichzelf als kunstenaar kortweg 'Anna' noemde, nam in haar oeuvre textiel als uitgangspunt. Ze beschouwde het als een rijk...
Bekijk het volledige profiel