Specificaties
Titel | De bewening van Christus |
---|---|
Materiaal en techniek | Zwart krijt, pen in bruine inkt, bruin gewassen, wit gehoogd, gekwadreerd |
Objectsoort |
Tekening
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Hoogte 231 mm Breedte 378 mm |
---|---|
Makers |
Tekenaar:
Abraham Bloemaert
|
Inventarisnummer | MB 2001/T 1 (PK) |
Credits | Aankoop met steun van Vereniging Rembrandt, Stichting Lucas van Leyden, 2001 |
Collectie | Tekeningen & Prenten |
Verwervingsdatum | 2002 |
Vervaardigingsdatum | in circa 1625 |
Signatuur | geen |
Watermerk | geen (vV, 8P, fijn papier) |
Conditie | verso: verticale vouw in het midden, papier- en lijmresten, inlay |
Inscripties | 'No 110' (verso, linksonder, in potlood) |
Merkteken | J. Goll van Franckenstein (L.2987: 'N 536.' en '536') |
Tentoonstellingen | Utrecht/Schwerin 2011, no. 34.; Parijs/Rotterdam 2014, nr. 109; Washington 2017, nr. # |
Interne tentoonstellingen |
Vroege Nederlandse tekeningen - Van Bosch tot Bloemaert (deel 3) (2015) De collectie als tijdmachine (2017) |
Externe tentoonstellingen |
Abraham Bloemaert. Een grootheid uit de Gouden Eeuw (2011) Abraham Bloemaert - Een grootheid uit de Gouden Eeuw (2012) Bosch to Bloemaert. Early Netherlandish Drawings from the Museum Boijmans Van Beuningen (2014) Bosch to Bloemaert. Early Netherlandish Drawings (2017) |
Onderzoek |
Toon onderzoek Nederlandse tekeningen uit de vijftiende en zestiende eeuw |
Literatuur | Giltaij 2002; Bolten 2007, p. 76 (onder nr. 170) en p. 301 (onder nr. 901), fig. 170a; Van Eck 2008, p. 43, fig. 21; Elen 2011, pp. 35-37, ill. 25; B. Haboldt, Singular Vision, Amsterdam-New York-Parijs 2012, p. 68 (ill. in spiegelbeeld); exhib.cat. 2014, no 109; Collection Catalogue 2012 (online); Elen 2022, pp. 60-63, ill. |
Materiaal | |
Object | |
Techniek |
Gehoogd
> Schildertechniek
> Techniek
> Materiaal en techniek
Bruin gewassen
> Wassen
> Gewassen
> Tekentechniek
> Techniek
> Materiaal en techniek
|
Zie je iets wat niet klopt of heb je aanvullende informatie over dit werk? Stuur ons een berichtje