Twee jaar na voltooiing werd dit schilderij al in de museumcollectie opgenomen. Dit betekent dat Willink al snel als een belangrijke kunstenaar werd erkend. Het doek is, met zijn latere illusionistische virtuositeit, echter vrij onbeholpen geschilderd. Maar de vervreemdende werking is groot. Links, half op de rug gezien, staat Willink zelf.
Specificaties
Titel | Late bezoekers van Pompeï |
---|---|
Materiaal en techniek | Olieverf op doek |
Objectsoort |
Schilderij
> Schildering
> Tweedimensionaal object
> Kunstvoorwerp
|
Locatie | Dit object is in het depot |
Afmetingen |
Breedte 142 cm Hoogte 92 cm |
---|---|
Makers |
Kunstenaar:
Carel Willink
|
Inventarisnummer | 2005 (MK) |
Credits | Schenking Academiefonds, 1933 |
Collectie | Moderne Kunst |
Verwervingsdatum | 1933 |
Vervaardigingsdatum | in 1931 |
Signatuur | signatuur: r/o; olieverf # * Willink'31 |
Gerechthebbenden | © Mrs. Sylvia Willink, c/o Pictoright Amsterdam 2018 |
Interne tentoonstellingen |
Carel Willink (2000) Schilderijen A.C. Willink (1939) Het voorbeeld van de klassieken (1984) De Collectie Verrijkt (2011) De collectie als tijdmachine (2017) |
Externe tentoonstellingen |
In de schaduw van morgen. (2012) Dalí, Magritte, Man Ray and Surrealism. Highlights from Museum Boijmans Van Beuningen (2023) Only the Marvelous is Beautiful (2022) A Surreal Shock. Masterpieces from Museum Boijmans Van Beuningen (2023) Dal nulla al sogno (2018) Surrealist Art - Masterpieces from Museum Boijmans Van Beuningen (2021) A Surreal Shock – Masterpieces from Museum Boijmans Van Beuningen (2021) |
Onderzoek |
Toon onderzoek Een droomcollectie - Surrealisme in Museum Boijmans Van Beuningen |
Materiaal | |
Object | |
Plaats van vervaardiging | Amsterdam > Noord-Holland > Nederland > West-Europa > Europa |
Geografische herkomst | Nederland > West-Europa > Europa |