:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top
25 March 2015

Opening Grote Rekendag @ Boijman

Op de ochtend van 25 maart 2015 opende de onderwijswethouder van Rotterdam Hugo de Jonge en museumdirecteur Sjarel Ex in samenwerking met 200 leerlingen van onze partnerschool OBS De Taaltuin in Schiedam officieel de Grote Rekendag in Museum Boijmans Van Beuningen.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge opende vanmorgen officieel de Grote Rekendag in Museum Boijmans Van Beuningen

Onderwijswethouder Hugo de Jonge opende vanmorgen officieel de Grote Rekendag in Museum Boijmans Van Beuningen

Leerlingen van OBS de Taaltuin beelden Mondriaans 'Compositie met kleurvlakjes' uit.

Leerlingen van OBS de Taaltuin beelden Mondriaans ‘Compositie met kleurvlakjes’ uit.

Vergelijk maar eens met het kunstwerk dat inspiratie vormde.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge toont de leerlingen van OBS De Taaltuin een meetkunde selfie waarbij de kinderen op zijn hand leken te staan. Foto: Fred Ernst

Onderwijswethouder Hugo de Jonge toont de leerlingen van OBS De Taaltuin een meetkunde selfie waarbij de kinderen op zijn hand leken te staan. Foto: Fred Ernst

Na het uitbeelden van hun levende meetkunde kunstwerken gingen de leerlingen onder begeleiding van 27 Inholland pabo studenten aan de slag met activiteiten in het museum. Museumdocenten gaven museumlessen bij kunstwerken waarbij een aanspraak werd gedaan op hun rekenvaardigheden, lessen die het museum ontwikkelde binnen het Boijmans Taal- en rekenprogramma.

Met spiegels maakten de kinderen een cirkelvormig patroon compleet. Foto: Fred Ernst.

Met spiegels maakten leerlingen van groep 5 en 6 een cirkelvormig patroon compleet. Foto: Fred Ernst.

Leerlingen van groep 8 maken een meetkunde selfie. Foto: Fred Ernst.

Leerlingen van groep 8 maken een meetkunde selfie. Foto: Fred Ernst.