De onlinepresentaties
Negen weken later zijn door de Covid-19 crisis nog wel meer deuren gesloten en dus presenteerden de studenten, verdeeld in 20 groepjes, hun ideeën online. Met een aantal aspecten hadden de studenten rekening gehouden. Zo moesten ze nadenken over hoe het museum langdurige relaties met het publiek kan ontwikkelen en onderhouden nu het geen fysieke plek heeft. Een ander aspect was het aanspreken van nieuwe publieksgroepen waardoor het museum kan onderzoeken hoe het van waarde kan zijn voor mensen die het museum nog niet weten te vinden. Verder dachten de studenten na over duurzame inkomstenbronnen zodat het museum midden in een verbouwing toch nog inkomsten zou kunnen genereren.
Door middel van korte filmpjes werden de plannen gepresenteerd. Vele ideeën kwamen voorbij die Museum Boijmans Van Beuningen uitdaagden om de collectie en de kracht van de kunst door de bril van de studenten te bekijken. De 20 groepjes waren onderverdeeld in vijf thema’s. Hier zijn vijf video’s die illustreren hoe rijk en gevarieerd de oplossingen waren: