:host { --enviso-primary-color: #FF8A21; --enviso-secondary-color: #FF8A21; font-family: 'boijmans-font', Arial, Helvetica,sans-serif; } .enviso-basket-button-wrapper { position: relative; top: 5px; } .enviso-btn { font-size: 22px; } .enviso-basket-button-items-amount { font-size: 12px; line-height: 1; background: #F18700; color: white; border-radius: 50%; width: 24px; height: 24px; min-width: 0; display: flex; align-items: center; justify-content: center; text-align: center; font-weight: bold; padding: 0; top: -13px; right: -12px; } .enviso-dialog-content { overflow: auto; } Previous Next Facebook Instagram Twitter Pinterest Tiktok Linkedin Back to top

Paul McCarthy: Bunkhouse

Hier wordt gewerkt aan de opbouw en registratie van Paul McCarthy’s ‘Bunkhouse’ (1996). ‘Bunkhouse’ is in 2020 aangekocht en de gebruiksaanwijzing is maar liefst 62 pagina's lang. Door de grote omvang van het werk is het nog niet eerder grondig onderzocht door collectiemedewerkers. Zij gaan de komende periode alle onderdelen tot in het kleinste detail bekijken en het werk volledig opbouwen. Is het kunstwerk in goede staat? Zijn alle onderdelen geregistreerd?

Depot

Registratie en opbouw

Wanneer een nieuw collectiestuk in het depot aankomt wordt elk onderdeel zorgvuldig genoteerd. Een medewerker met de functie van 'registrar’ zal in ons registratieprogramma (The Museums System – TMS) onder andere noteren in welke staat het verkeert, waar het ligt in het depot en onder welk inventarisnummer je het terug kan vinden.

In een depot is het team van ‘art handlers’ verantwoordelijk voor het hanteren van kunstwerken. Zij werken samen met de registrar en een conservator om 'Bunkhouse’ op te bouwen. Wanneer het werk in zijn geheel opgesteld staat kan het team besluiten of er al dan niet een restauratie nodig is.